Page 1 of 3

Posted: Mon Aug 17, 2009 11:40 am
by Advertising

Организация на турнири

PostPosted: Mon Aug 17, 2009 11:40 am
by angel_a69
здравейте шахматисти!
както обещах на Калин на срещата ни на боровец
се включвам в този форум със една дискусия за обсъждане относно организацията на един турнир,а именно договорки с хотели , цени ,качествени зали за игра и добра организация.

Posted: Mon Aug 17, 2009 12:33 pm
by Advertising

Re: organizaciq na turniri

PostPosted: Mon Aug 17, 2009 12:33 pm
by angel_a69
Само преди няколко дни приключиха ДОП на Боровец.
Имаше много некоректно поведение на водачи на отбори , които настаниха своите състезатели по други хотели , общежития и др. подобни места за спане.
Всеки търси по евтино!
Няма лошо , но някой зададе ли си въпроса защо точно в хотел " Самоков " и на каква "цена" се провеждат първенствата?!
Как се осигурява такава перфектна ЗАЛА ЗА ИГРА и то БЕЗПЛАТНО !
Как се получават отстъпки за спане и храна като си настанил 20 човека!
Аз като организатор на турнири се удивих на некоректността в това отношение и приканвам за дискусия на тази тема.
Ще отговоря на всякакви въпроси , които са в моята компетенция като организатор!!
Не защитавам и не съм адвокат на БФшахмат , просто като човек свързан безкористно със шахмата искам да се пресече една порочна практика , подхваната от една малка група хора .
За едни шахматисти " резервации и настаняване " може да им е бизнес , но за 99 % процента на хората огранизиращи шахматни състезания е къртовски труд , който не искам да отива на вятъра и да не се принизява към обикновенната търгащина!
Ангел Арахангелов

Posted: Mon Aug 17, 2009 8:11 pm
by Advertising

Re: organizaciq na turniri

PostPosted: Mon Aug 17, 2009 8:11 pm
by S0uL_K33p3R
Г-н Архангелов, нито съм председател, нито съм президент,нито треньор, аз съм просто един състезател. Но по това което видях хотел Ела, беше по хубав от хотел Самоков, сега ако ме провокирате със звездите и т.н... само мога да ви кажа че в момента много хотели не отговарят на звездите си ;)....

Re: Организация на турнири

PostPosted: Mon Aug 17, 2009 10:31 pm
by Kalin
Хотел Самоков е много хубав, има басейни и не знам още какво, затова има една звезда повече. Освен това залата за игра не може да се отрече, че беше чудесна.

Като цяло съм съгласен с Ангел, че организацията е доста трудна работа и трудът на организаторите трябва да се уважава. Специално за Боровец мисля, че цените на хотела спрямо качеството му бяха доста добри.

Re: Организация на турнири

PostPosted: Mon Aug 17, 2009 11:14 pm
by MilenPetrov
С риск отново да стана неудобен за всички, ето и моето мнение:
1) Задължението за настаняване в официалните хотели на първенствата отдавна отмина - за справка - погледнете дискусиите които се водеха относно организацията и хотели на Европейските първенства. А и не е демократично. Никой не може да задължи някой да се настани някъде където цената е с % по-скъпа от друго място. Извинете, живеем в условията на пазарна икономика и всеки си прави сметката.
2) Отново с риск да съм неудобен ще попитам - кой, как и на какво основание определи домакините на всички състезания от държавния спортен календар? Имаше ли някаква процедура, някакви критерии, Някъде някой да е видял оферти и оценка на комисия?! Аз не съм... А със сигурност има много разочаровани кандидати, които просто са били подминати. Проведена ли е ясна процедура по определяне на кандидатурите на състезанията от спортния календар - НЕ. А това не е ли обект на закона за обществени поръчки? Защото тук става дума за доста голям материален интерес...
3) Защо цените на официалните сайтове на хотелите за свободна консумация се различават от тези за 'организирана' проява и то с много. Това навява на сериозни размисли относно това, което получават организаторите и федерацията, и то на гърба на клубовете.
4) Защо ей така изведнъж в Боровец решиха да смъкнат цените с цели 5 лева на човек на ден, след като се оказа, че има конкурентни оферти на доста по-добри цени?
П.С. Не защитавам интереси на фирми или заинтересовани лица. Защитавам интересите на потребителите. Аз също смятах да почивам на едно от местата където се организират шахматни турнири по черноморието с моето семейство. След проверка установих, че е по-добре да си наема друг хотел, на почти 2 пъти по-ниска цена в същия курорт и със същите звезди и качества.

Re: Организация на турнири

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 12:11 am
by Kalin
Въпросите са хубави, понеже не съм организатор няма да им отговарям, само ще спомена една идея по въпроса тук - viewtopic.php?f=11&t=584

Предполагам Ангел с удоволствие ще даде подробен отговор по темата :)

Re: Организация на турнири

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 8:45 am
by Ivanst
Здравейте,
Благодаря на Ангел Арахангелов, че повдигна тази "наболяла" тема във форума.Цитираното по-долу мнение на А.А. само демонстрира според мен пълното неразбиране на проблема.
"За едни шахматисти " резервации и настаняване " може да им е бизнес , но за 99 % процента на хората огранизиращи шахматни състезания е къртовски труд , който не искам да отива на вятъра и да не се принизява към обикновенната търгащина!"
В най-общия смисъл организацията на един шахматен турнир е предоставяне на определени услуги. В конкретния случай за шахматно състезание можем да отделим 2 компонента : туристически услуги / настаняване, изхранване, транспорт, екскурзии, анимация и т.н./ и чисто шахматен компонент свързан със организацията на състезанието
/зала, оборудване, съдии и т.н /. Туристическите услуги съгласно Закона за туризма се предлагат само от лицензирани туроператори, турагенти и хотелиери. За да не бъде както казва Ангел организацията "къртовски труд" е добре тази част от услугите да се извършва от професионалисти в туризма. Изключително важно е внимателно да се подбере хотела и да се изготви ценовата оферта. Само една професионално изготвена и съобразена с пазара оферта може да привлече клиенти. Недопустимо е , да не се предлагат диференцирани цени за деца до 12 , до 16 г и т.н.
Коректен туроператор не може и да помисли да предложи цена по-висока от официално обявената на рецепцията на хотела, защото това означава, клиентът повече да не се върне при него. И тук стигаме до въпроса за отношението към потребителя на тези услуги. Много организатори разглеждат състезателите, треньорите и родителите не като потребители, които имат права и без които техните услуги са безмислени, а като "касички", които трябва се "изтръскат". Няма по-добра реклама от доволния клиент, това е важно да запомним.
Относно вторият компонент - шахматният тук включваме осигуряване на подходяща зала , необходимия инвентар и всички други неща които ще помогнат за провеждане на състезанието. Няма де се спирам конкретно на последните първенства, но искам да отбележа само два момента , които ми правят много лошо впечатление. Задължително е всички официални лица - директор на турнира, съдии, технически персонал , сътрудници да имат опознавателни баджове. Задължително е на държавни първенства организаторите да осигурят грамоти за призьорите, това струва малко, а се цени много от децата и родителите.

Re: Организация на турнири

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 9:11 am
by S0uL_K33p3R
А искам да попитам само едно нещо г-н Архангелов, имаше ли грамоти за 4-ти,5-ти и 6-ти отбор, и имаше ли грамоти за победителите по дъски :? Защото лично според мен това въобще не беше правилно... А за миналото отборно много добро впечатление ми направи табелките с имената на участниците :)

Re: Организация на турнири

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 4:49 pm
by angel_a69
Здравейте!

Re: Организация на турнири

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 4:52 pm
by angel_a69
Радвам се ,че излезе духа от бутилката.
Защо само негативизъм има тука . Не може ли един път да похвалим някой за добре свършена работа .
Така не ставаме повече европейци , а само ЕДИН БАЙ ГАНЮ В ЕВРОПА!!!

Re: Организация на турнири

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 4:55 pm
by angel_a69
Пиша на части зашото днес два пъти сядам да отговарям но нещо от връзката не ми се качват отговорите
До 25.11.2008 година БФШахмат , беше предоставила на всички организатори на турнири , да предложат място и оферти за провеждането на ДОП за 2009 година.

Re: Организация на турнири

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 5:02 pm
by angel_a69
До колкото знам и колегата Стойнов е предложил оферта ,заедно със Ж. Жеков , които са се разглеждали на две поредни заседания на управителен съвет .
Това , че М.Петров не знае си е негов проблем . Явно е бил далече от шаха тогава.
Нека да каже г-н Стойнов ,какви условия е предложил , каква зала за игра и къде да се проведе ДОП.Неговата туристическа агенция разполага ли с такава материална база каквато видяхме на БОРОВЕЦ.
Да каже , може ли да подсигури хотел и кой ще е той ако настани само 20 души и ще поеме ли РАЗНОСКИТЕ на съдиите за спане и храна и дали ще даде БЕЗПЛАТНО зала за игра.

Re: Организация на турнири

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 5:07 pm
by angel_a69
Защо като е такъв професианалист в сверата на туризма , не вземе да организира и дублиращ хотел на Морско конче , понеже и там цените са доста високи.
За баджове и екипи за съдии съм съгласен. Нека не плямпаме а да се съберем Всички съдии и да решим този проблем.
Аз съм готов да съм домакин на една такава среща. ;)

Re: Организация на турнири

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 5:18 pm
by angel_a69
БФШахмат има грижата за купи , медали и грамоти . Все пак сме в финансова криза и може да се прояви разбиране , но някой направи ли си труда да поразгледа някои партии на децата и Юноши и Девойки , да види какъв шах се играе .
Според мен за такъв шах - много ни дадоха .
С такава игра няма да достигнем нови шахматни върхове , особенно когато водачи и капитани на отбори правят ремита на 32 ход. :(

Re: Организация на турнири

PostPosted: Tue Aug 18, 2009 5:22 pm
by angel_a69
Мога много неща да кажа , но искам този форум да се използва с позитивна енергия , да докажем че сме от ЕДНО СЕМЕЙСТВО , да решаваме проблеми с опита и уменията , кой каквито има , а не да да се излива пумия и да хвръчат плюнки .
Нека БЪДЕМ ДОБРИ .
поздрави