atakurt wrote:Георги91, като си такъв фен на соцвозилата, защо нищо не казваш за единственото родно производство - "Булгаррено"?
В родния ми Пловдив се произвеждаше, когато бях малък. И то - в различни разновидности. Даже го изнасяхме. После го спряха по политически причини ... вери лонг стори ...
Булгаррено не е единственото ни родно производство, в България са се произвеждали и автомобили "Москвич", при това значително повече от Булгаррено. Малко известни са автомобилите "Рила", нали? Започвайки с производството на "Москвич", сме били на път да създадем и наш, наистина роден автомобил. За съжаление, това не става, поради изцяло политически причини.
По въпросът за Булгаррено, доколкото знам, производството е прекратено благодарение на Франция, която обвинява нас, че сме експортирали незаконно автомобили в чужбина. Безспорно добри автомобили са били. И тях днес също можем да ги видим по ретро паради и ретро ралита. Тук, в нашия град имаше допреди години 7 бройки, за които се сещам, но съдбата им е неизвестна лично за мен. Някои отидоха на скрап, други са в неизвестност.
Остана само 1 в съседния квартал, където често минавам и винаги се спирам да го огледам и да му направя някоя друга снимка. Или е било много запазено, или по-вероятното което е, скоро е реставриран и боядисан в много хубав сребрист цвят. Караше се редовно до скоро, докато един ден не го видях пред блока без номера... Нямам представа от какъв зор са извършили тази глупост собствениците му.
Информация относно "Булгаррено" може да бъде намерена в уикипедия.
Булгаралпин на Монте карло(първата снимка) 1971г. и на рали "Златни пясъци"(втората снимка) 1972г.